امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/05/11 - 07:55
  • 67
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZH4i

افتتاح سامانه الکترونیکی صدور پروانه مؤسسات پزشکی

معاون درمان دانشگاه از افتتاح سامانه الکترونیکی صدور پروانه مؤسسات پزشکی خبر داد...



معاون درمان دانشگاه از افتتاح سامانه الکترونیکی صدور پروانه مؤسسات پزشکی خبر داد. با استفاده از سامانه ملی صدور پروانه‌ها، تمام خدمات از مرحله موافقت اصولی تا صدور پروانه بهره‌برداری مؤسسات و سایر فرآیند‌های مؤسسات پزشکی در قالب خدمات دولت الکترونیک و به‌صورت غیرحضوری به متقاضیان تأسیس و مؤسسات فعال کشور ارائه می‌شود.



استقرار کامل سطح‌بندی خدمات درمانی به‌طور مکانیزه در کشور، استفاده از سایر بانک‌های اطلاعاتی مرتبط برای تسهیل صدور پروانه مؤسسات پزشکی، اصلاح و تسهیل فرایند صدور پروانه موسسه پزشکی، نظارت دقیق‌تر بر فعالیت مؤسسات درمانی از دیگر فواید این سامانه است.



دکتر محمد حاج جعفری افزود: برای اولین بار در کشور صدور پروانه مؤسسات پزشکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بانک‌های اطلاعاتی ثبت‌احوال، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سایر بنگاه‌های اطلاعاتی به این سامانه متصل هستند. با استفاده از سامانه ملی صدور پروانه‌ها، کلیه خدمات از مرحله موافقت اصولی تا صدور پروانه بهره‌برداری مؤسسات و سایر فرآیندهای مؤسسات پزشکی در قالب خدمات دولت الکترونیک و به‌صورت غیرحضوری به متقاضیان تأسیس و مؤسسات فعال کشور ارائه می‌شود.



متقاضیان دریافت پروانه مؤسسات پزشکی می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی از سامانه مربوطه بهرمند گردند.



همچنین با توجه به افتتاح سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌های مؤسسات پزشکی کشور و آموزش‌های لازم به کلیه کارشناسان ذیربط و 170 مرکز داری مجوز از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز فیزیوتراپی، مراکز سوءمصرف مواد و مراکز پرستاری، این معاونت تاکنون 60 مرکز را در سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌ها ثبت نموده است و با توجه به فعالیت کارشناسان معاونت درمان تا آخر مرداد سال جاری ثبت تمامی مراکز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گردد.

 



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39086
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم