امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/01/16 - 13:21
  • 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z7ni

انجام بیش از 1200 ماموریت توسط کارکنان سختکوش فوریتهای پزشکی کاشان در نوروز 96

دکتر مکی گفت : در طول طرح نورزی 96 همکاران سختکوش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در مجموع بیش از 1200 ماموریت به انجام رسانده و به بیماران نیازمند خدمات فوریتهای پزشکی رسیدگی نمودند...



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کاشان گفت :در طرح نوروزی96 اورژانس، در منطقه تحت پوشش جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از 25/12/95 تا 8 صبح 14/1/96 همکاران سختکوش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی در مجموع بیش از یکهزارو دویست ماموریت به انجام رسانده و به بیماران نیازمند خدمات فوریتهای پزشکی رسیدگی نمودند.


 


دکتر سید محمد حسین مکی افزودند: با تحلیل آماری مشخص گردید که متاسفانه آمار ماموریتهای تصادفی جرحی جاده ای به نسبت مدت مشابه سال قبل 36% افزایش داشته و مصدومین ناشی از این حوادث نیز 31% افزایش داشته اند. افرادی که بر اثر شدت تصادف در صحنه حادثه فوت نموده اند. در این مدت پنچ نفر بوده اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یا کاهش نداشته است. آمار ماموریتهای تصادفی جرحی حوزه شهری در این مدت افزایش 5درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.


 


دکتر مکی در ادامه گفتند: پیرو آگاه سازی های عمومی و اعلام هشدارها و در نهایت، رعایت موضوع توسط مردم و مسافرین ، خوشبختانه در ایام نوروز مسمومیت گاز گرفتگی با مونوکسید کربن کاهش 33% درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد . همچنین در این ایام حدود  900نفر از مسافرین به پایگاههای ایستگاههای سلامت مراجعه نموده که توسط همکاران و با مشاوره پزشک مقیم در ساختمان ستاد مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی تحت درمان و مشاوره های درمانی قرار گرفته اند همچنین کارشناسان مقیم در مرکز پاسخگویی تلفنی 115 در این مدت به 13100 مورد تلفن پاسخگویی نموده و در صورت بیمار نیازمند فوریت پزشکی، نسبت به اعزام کد عملیاتی اورژانس اقدام و پزشکان محترم مرکز نیز در کل حدود 4500 مشاروه پزشکی اورژانسی به مدد جویان ارائه نموده اند.


 


همچنین کارشناسان ستاد هدایت و اطلاع رسانی نسبت به هماهنگی اعزام 13 مورد بیمار نیازمند به خدمات فوق تخصصی پزشکی به شهرهای اصفهان و تهران اقدام و از شهرهای نطنز ، بادرود ، دلیجان،آران و بیدگل و ابوزیدآباد نسبت به هماهنگی اعزام 33 نفر بیمار به مرکز تخصصی بیمارستان شهید بهشتی کاشان اقدام نموده اند.


 


 




 



  • گروه خبری : اخبار اورژانس 115
  • کد خبر : 39223
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم