امروز : 16 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/08/09 - 11:18
  • 36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zich

برگزاری نشست مشترک رئیس دانشگاه با رئیس اداره نوزادان وزارت بهداشت

نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز یک شنبه مورخ 07/08/91 در سالن شهداء ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.


نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه مورخ 07/08/1391 در سالن شهداء ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.



دکتر اعرابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این جلسه با تاکید بر ضرورت دو اصل گزارشگیری و نظارت کارشناسی گفت: برنامه ها و اقدامات در رابطه با مادارن باردار و نوزادان باید بر اساس این دو اصل انجام شود و خواستار پیگیری موارد مطروح توسط معاونت درمان دانشگاه شد.



رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست توجه به ساعت حضور و عملکرد افراد در بخش زنان و زایمان را ضروری دانست.



دکتر محمد حیدر زاده با تاکید بر ضرورت آموزش توسط مربیان مامایی اظهار داشت: اساتید باید در کنار آموزش مباحث تئوری، مهارت های عملی و تجربی را به رزیدنت ها یاد دهند.



وی، کاهش مرگ و میر نوزادان با وجود افزایش تعداد زایمان ها طی سال اخیر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان را قابل تقدیر عنوان کرد.



افسانه همتی، مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در زمینه میزان مرگ و میر نوزادان و علت های مرگ آنان از سال 84 – 91 در کاشان پرداخت.



شایان ذکر است رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه یکی از کارشناسان این اداره ضمن بازدید از بیمارستان های شهید بهشتی و شبیه خوانی کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل با روند اجرای برنامه های اداره نوزادان در این بیمارستان ها آشنا شدند و بازخوردیی از این بازدید را در جلسه با رئیس دانشگاه ارائه کردند.

 


  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 38664
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم