امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/01/29 - 12:41
  • 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z9Zi

کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی 15 هزار ماموریت انجام داده اند/ 68 نفر در حوادث ترافیکی شهری و جاده ای کشته شدند

کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سال 93 با انجام حدود 15 هزار ماموریت خدمات لازم را به بیماران و مصدومان حوادث در سطح شهرستان های کاشان را ارائه کردند...




کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سال 93 با انجام حدود 15 هزار  ماموریت خدمات لازم را به بیماران و مصدومان حوادث در سطح شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را ارائه کردند.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در این میان 700 مورد تصادف جرحی در سطح جاده های شهرستان رخ داده که 1560 مصدوم پس از رسیدگی های پزشکی اولیه جهت ادامه درمان به بیمارستان های شهر به صورت ایمن منتقل شده اند.



دکتر سیّد محمّد حسین مکّی تصریح کرد: در سطح خیابان ها نیز حدود چهار هزار تصادف جرحی داشته ایم که حدود پنج هزار نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شده اند.



وی یادآور شد: همچنین متاسفانه 68 نفر در جریان حوادث ترافیکی شهری و جاده ای در سال گذشته جان خود را از دست داده اند.



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تصریح کرد: در مجموعه شهرستان در سال گذشته اورژانس حدود 10 هزار ماموریت فوریت های پزشکی غیر تصادفی (اعم از قلبی، تنفسی، حوادث و...) انجام داده اند که کارشناسان این مرکز در کمترین زمان ممکن بر بالین بیماران حضور یافته و پس از انجام اقدامات حیاتی اولیه، بیماران را به بیمارستان های شهر منتقل کرده اند.



وی، با اشاره به انجام احیا موفق (CPR) برای 46 بیمار بدحال بدون علائم قلب و تنفس توسط کارشناسان اورژانس فوریت های پزشکی کاشان یادآور شد: این افراد با علائم حیات قلب و تنفس به بیمارستان منتقل شده اند.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پایان اظهار امیدواری کرد: این مرکز با حمایت بیش از پیش کلیه مسئولین از این مرکز، خدمات موثر خود را در هر لحظه با سرعت بیشتر به مردم و بیماران ارائه کنند.




  • گروه خبری : اخبار اورژانس 115
  • کد خبر : 38997
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم