امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/10/14 - 10:26
  • 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2mi

کمبود 800 پرستار در بیمارستان‌‎های منطقه کاشان


 




دکترمحمد حاجی جعفری در گفتگو با خبرنگاران روز یکشنبه مورخ 12/10/95 گفت: این کمبود با توجه به ضریب یک و هشت دهم کادر پرستاری به ازا هر تخت بیمارستانی و با توجه به ارائه خدمات و پذیرش بیماران در بیمارستان‌های این شهر علاوه بر شهروندان کاشانی ازاستان‌های همجوار می باشد.



به گفته وی، با توجه به کمبود تخت بیمارستانی ، ضریب اشغال تخت در بیمارستان بهشتی کاشان در وضعیت بحرانی است.



وی افزود: در حال حاضر 1200 نفر در کادر پرستاری شامل پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار، کمک بهیار یا کمک پرستار در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارائه خدمات دارند.



به‌گفته دکتر حاجی جعفری، با توجه به اجرای طرح تحول سلامت 50 نفر کادر پرستاری به صورت شرکتی، 60 پرستار کار دانشجویی جهت جبران بخشی از کمبودهای فوق به کار گرفته شده اند.



وی، با اشاره به فعالیت 6 بیمارستان، سه اورژانس سرپایی شبانه‌روزی، یک بیمارستان خصوصی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و یک مرکز جراحی محدود افزود:یکهزار و 43 تخت فعال در این شهرستان وجود دارد.



به‌گفته‌وی، بر اساس میانگین استاندارد کشوری در منطقه‌ای مثل کاشان که بیماران شهرهای همجوار از جمله استان های مرکزی، قم و اصفهان را علاوه بر بیماران کاشانی پوشش می‌دهد برای هر هزار نفر سه تخت فعال مورد نیاز است.



معاون درمان دانشگاه، ضریب اشغال تخت در بیمارستان بهشتی این شهرستان را بالای 80 درصد و خارج از استاندارد دانست و گفت: بیمارستانی استاندارد است که ضریب اشغال تخت آن کمتر از 75 درصد است.



وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان کاشان با کمبود حدود 300 تخت بیمارستانی مواجه است و طی چند دهه اخیر فقط تعداد محدودی از تخت‌های بیمارستانی این شهرستان از محل خیریه و تعطیلی دیگر بیمارستان‌ها جایگزین شده‌است.



به‌گفته‌وی، کاشان به لحاظ تعداد تخت های فعال بیمارستانی از نظر شاخص کشوری در حد وسط قرار دارد.



دکتر حاجی جعفری، در پایان از برگزاری جشن روز پرستار در 14 بهمن ماه و جشن نفس (اهدای عضو) در هفته اول بهمن ماه خبر داد.


  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39161
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم