امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/12/28 - 10:43
  • 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4pi

آماده باش 20 پایگاه جاده ای و شهری اورژانس 115 کاشان در نوروز

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، از آماده باش 20 پایگاه جاده ای و شهری اورژانس 115 کاشان در نوروز خبر داد.



ه گزارش وب دا، دکتر حسین ریاحی در نشست خبری نوروز در روز شنبه مورخ 26/12/96 گفت: 13 پایگاه جاده ای و 7 پایگاه شهری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل همزمان از آغاز طرح سلامت نوروزی 24 اسفند امسال تا 15 فروردین 97 خدمت رسانی انجام می دهند.



 



وی، استقرار 30 دستگاه آمبولانس فعال علاوه بر 2 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را یادآورشد و افزود: 20آمبولانس به تله کاردیولوژی (بررسی عملکرد قلب از راه دور)  مجهز شده است.



 



دکتر ریاحی تصریح کرد: آمبولانس های جاده ای صبح ها از ساعت 9-12 و بعدازظهرها از ساعت 16-20 کنار جاده ها مستقر هستند.



 



وی، با بیان اینکه دبیرخانه طرح سلامت نوروزی و مرکز فرماندهی عملیات بحران در ساختمان مرکزی فوریت های پزشکی کاشان مستقر است، ادامه داد: مرکز فعال پایش و مراقبت درمانی 24 ساعته نیز با  سه هدف اصلی رسیدگی به شکایات،  پایش تصویری کل اورژانس ها و هدایت بیماران از بیمارستان ها به سطوح بالاتری فوق تخصصی نیز مشغول به فعالیت می باشد.



 



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه اظهار داشت: در طرح سلامت نوروزی از طریق برپایی چادر سلامت برای درمان بیماران سرپایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی توسط نیروهای فوریت های پزشکی انجام می شود.



 



دکتر ریاحی، بهره برداری از سیستم تله کاردیولوژی (مراقبت قلبی از بیماران از راه دور ) خبر داد و افزود: این نرم افزار قابلیت ثبت فوری نوار قلب از بیماران و ارسال آن از طریق سیم کارت به پایگاه تخصصی قلب اورژانس تهران را دارد و به تشخیص و درمان فوری بیماران کمک شایان توجهی می کند.



 



وی، همچنین به تجهیز سیستم اتوماسیون آمبولانس ها اشاره کرد و ادامه داد: نصب GPSدر تمام آمبولانس ها انجام شده و در  این سیستم بر اساس موقعیت سنجی بیمار، آمبولانس اعزام می شود.



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39334
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم