امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/08/17 - 09:23
  • 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPxi

اعضاء بدن بیمار به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اهداء شش عضو اعضای جوان 22 ساله آران و بیدگلی خبر داد.



دکتر عباس آزادی گفت: مهدی کاظمی بر اثر سانحه تصادف به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و به دلیل وخامت حال بیمار در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه بستری که علیرغم انجام اقدامات درمانی لازم، متاسفانه تشخیص مرگ مغزی وی تایید شد که با رضایت و اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه خانواده ایشان، اعضا بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.



وی، با بیان اینکه اینکه سومین مورد اهدای عضو در سال جاریدر مجموعه تحت پوشش دانشگاه می باشد، تصریح کرد: پیکر این جوان مرگ مغزی برای انجام اقدامات اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد که اعضای بیمار اعم از ریه ها، کلیه‌ها، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا گردید.



دکتر آزادی، ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه و عرض تسلیت خدمت خانواده این بیمار گفت: خوشبختانه امر رضایت‌دهی خانواده‌ها و مقوله پذیرش فرهنگ اهدای عضو، با توجه به بافت اجتماعی خاص و فرهنگ بالای کمک‌رسانی به هم نوعان در اکثر مناطق شهرستان، در سالیان اخیر، سیر امیدوار کننده‌ای داشته است.



وی یادآور شد: فراهم‌آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده که داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.sbmu.ac.irنسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند.



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39833
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم