امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1396/12/22 - 14:02
  • 67
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z2pi

افتتاح چندین پروژه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کاشان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از افتتاح چندین پروژه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی کاشان توسط وزیر بهداشت با حضور رئیس و مسئولین این دانشگاه به صورت تله کنفرانس خبر داد





رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از افتتاح چندین پروژه در حوزه اورژانس  پیش بیمارستانی کاشان توسط وزیر بهداشت با حضور رئیس و مسئولین این دانشگاه به صورت تله کنفرانس خبر داد.



 



 به گزارش وب دا، دکتر حسین ریاحی گفت: در نشست همایش رؤسای مراکز اورژانس کشور از پروژه های مختلف به خصوص پروژه های اورژانس کاشان به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب کشور افتتاح رسمی به عمل آمد.



 



وی افزود: سه پایگاه شهری  شامل پنج کاشان، دو آران و بیدگل و نوش آباد، واحد متمرکز ارتباطات دانشگاه، مرکز جدید فرماندهی عملیات بحران(EOC)، مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC)، برنامه اتوماسیون عملیاتی پیش بیمارستانی و برنامه تله کاردیولوژی(بررسی عملکرد قلب از راه دور) از جمله این پروژه ها می باشد که با هزینه ای حدود 40 میلیارد ریال با کمک خیرین سلامت افتتاح گردید.



 



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به با زمین اهدایی و ساختمان خیر ساز پایگاه پنج شهری کاشان (پایگاه فین) توسط نصرت الملوک کاشانی از خیرین حوزه سلامت، افزود: اعتبار تجهیزات معیشتی و ارتباطات آن حدود یکهزارمیلیون ریال از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه می باشد.



 



وی، به پایگاه دو شهری آران و بیدگل (پایگاه فاطمیه) با زمین و ساختمان ملکی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: هزینه تجهیزات، تعمیرات و ارتباطات این پایگاه حدود 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تمام دارایی استانی تامین شده است.



 



دکتر ریاحی، به تامین زمین و ساختمان ملکی پایگاه شهر نوش آباد توسط دانشگاه (بخشی از مرکز جامع خدمات سلامت ثامن الحجج) اشاره و عنوان کرد: اعتبار تجهیزات و ارتباطات حدود 500 میلیون ریال از درآمد های اختصاصی دانشگاه می باشد.



 



وی اظهار داشت: جهت استفاده از برنامه تله کاردیولوژی (بررسی عملکرد قلب از راه دور) 25 دستگاه مانیتور تله کاردیولوژی برای آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شد که بیش از 900 میلیون ریال آن از ردیف های ابلاغی فوریت های پزشکی کشور تامین شده است.



 



دکتر ریاحی ادامه داد: اجرای برنامه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی برای تمام پایگاه ها و آمبولانس های 115 نیز با اعتبار سه میلیارد ریال اجرا شد که 2 میلیارد و 150 میلیون ریال آن ردیف های ابلاغی فوریت های پزشکی کشور بود.



 



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه یادآور شد: راه اندازی مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) این دانشگاه نیز با اعتبار 600 میلیون ریال از محل درآمدهای اختصاصی این دانشگاه تامین اعتبار شد.



 



وی اظهار داشت: همه واحدهای ارائه دهنده خدمات فوریت های پزشکی در بیمارستان ها با راه اندازی این مرکز از طریق انتقال تصویرها به صورت زنده پایش شده و به صورت مداوم مداخلات درمانی نظارت و هدایت خواهد شد.



 



دکتر ریاحی گفت: راه اندازی مرکز ارتباطات متمرکز دانشگاه و ادغام مراکز پیام شهرستان های تحت پوشش دانشگاه نیز در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست های اورژانس کشور مبنی بر طرح پوشش فراگیر خدمات اورژانس کشور با تامین نیروی انسانی کافی در واحد اپراتوری، واحد هدایت و راهبری آمبولانس با اعتباری حدود 500 میلیون ریال از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه هزینه شده است.صورت گرفته است.



 



وی افزود: تجهیز و راه اندازی محل جدید مرکز فرماندهی عملیات (EOC) و فاز نخست انبار بحران دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اعتبار 500 میلیون ریال از محل ردیف های ابلاغی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین شده است.



 





  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39332
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم