امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/07/28 - 08:13
  • 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zzqi

افزایش زایمان طبیعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل

معاون درمان دانشگاه، از افزایش زایمان طبیعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.



معاون درمان دانشگاه، از افزایش زایمان طبیعی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر محمد حاجی جعفری در نشست خبری به مناسبت هفته ملی زنان، افزود: در این مدت میزان سزارین 49.15 درصد است.



وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال 4 هزار و 627 زایمان انجام شده است که از این تعداد 2 هزار و 353 زایمان طبیعی و 2 هزار و 274 زایمان سزارین بوده است.



معاون درمان دانشگاه، در ادامه با اشاره به اجرای پنجمین سال طرح تحول سلامت، یکی از اهداف این طرح را اجرا و استقرار برنامه ترویج زایمان طبیعی برشمرد و گفت: براساس این طرح زیر ساخت‌های لازم مانند استانداردسازی فضاهای فیزیکی بلوک‌های زایمان و تجهیزات آنها برای ارائه خدمات مطلوب و در شان مادران و نوزادان کشور فراهم شد.



وی، خوشایند سازی روند زایمان طبیعی را به عنوان یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد و افزود: اتاق های تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید بهشتی با هدف زایمان های طبیعی و بدون درد در نظر گرفته شده است.



 به گفته وی، درحال حاضر 5 اتاق تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید بهشتی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 225 میلیون تومان از مهر ماه سال 95 افتتاح شده است.



 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآورشد: اتاق تک نفره زایمان ال دی آر در بیمارستان شهید رجایی شهرستان آران و بیدگل با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان تا پایان امسال آماده و به بهره برداری خواهد رسید.



 به گفته وی، تمامی زایمان هایی بیمارستان شهد بهشتی کاشان در این 5 اتاق تک نفره زایمان ال دی آر به صورت رایگان برای بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی انجام می شود.



دکتر حاجی جعفری در پایان، با اشاره به اینکه هفته سلامت زنان با شعار "حرکت به سوی سلامت" از 24 تا 30 مهر شروع شده است اظهار داشت: ارتقای مراقبت های دوران بارداری در راه رسیدن به زایمان ایمن یکی از راهکارهای حرکت به سوی سلامت است.



 



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39421
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم