امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/01/18 - 09:08
  • 53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZHfh

انجام بیش از یک هزار ماموریت در طول طرح نوروزی توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی کاشان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه از انجام بیش از یک هزار ماموریت توسط کارشناسان و تکنسین های اورژانس فوریتهای پزشکی دانشگاه در طرح نوروزی 93 خبر داد.



آقای دکتر سید محمد حسین مکی، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه از انجام بیش از یک هزار ماموریت توسط کارشناسان و تکنسین های اورژانس فوریتهای پزشکی دانشگاه در طرح نوروزی 93 (از 25/12/92 تا 15/1/93) خبر داد.



ایشان افزود: برغم اینکه تصادف جاده ای در این مدت حدود 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ولی مصدومین حوادث جاده ای تحت پوشش این دانشگاه به نسبت سال گذشته‹‹بیست و دو 22%درصد›› افزایش داشته اند و از طرفی، با کاهش شدت تصادفات، فوتی های این حوادث از 6 نفر در سال گذشته به یک نفر در امسال کاهش پیدا نموده است.



ایشان از کاهش 16 درصدی تصادفات داخل شهر و نیز کاهش مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی شهری خبر دادند . آقای دکتر سید محمد حسین مکی بیان نمودند که بیماران غیر ترافیکی فوریتهای پزشکی نیز در این ایام حدود پانزده 15%درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته است .



ایشان در ادامه افزودند ، متاسفانه به رغم هشدارهای مختلف داده شده، به دلیل عدم وجود وسیله گرم کننده مناسب جهت چادرهای اقامتی مسافرین نوروزی و استفاده ایشان از گاز پیک نیک یا ذغال جهت گرم نگهداشتن چادرها، امسال افزایش یکصد و نه ( 109 درصدی ) مسمومیت با گاز مونو کسید کربن را داشتیم که لازم است تدبیر مناسبی در این خصوص برای سال آینده توسط مسافرین نوروزی و مسئولین گردشگری اندیشیده شود.



ایشان همچنین افزودند در طی این مدت به تعداد هفت ‹‹ حادثه ویژه ›› با مصدوم بیش از 4 تا 14 نفر در هر حادثه داشتیم که به شکر الهی با بسیج کدهای عملیاتی، در کمترین زمان رسیدگی صورت پذیرفت و فوتی نیز در این حوادث نبوده است.



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی افزودند: کارشناسان فوریتهای پزشکی در قسمت اپراتوری تلفن 115 مرکز در این مدت به تعداد 13000 تماس های همشهریان پاسخ داده و راهنمایی های مقتضی ارائه و نیز با هشت هزار مکالمه بیسیم ، راهبری آنی حوادث و فوریتهای پزشکی را اعمال داشته اند و پزشکان مقیم مرکز نیز به تعداد3000 سه هزار مشاوره پزشکی به کارشناسان در صحنه و نیز مردم و مسافرین عزیز ارائه نموده اند .



ایشان همچنین به انجام بیش از83 مورد پذیرش یا اخذ پذیرش بین بیمارستانی ، شهرستانی و استانی و انجام چند صد مورد پیگیری تلفنی امور پزشکی، جهت بیماران بستری در بیمارستانها توسط کارشناسان ستاد هدایت و اطلاع رسانی مستقر در این مرکز اشاره نمودند و افزودند با پیگیری ها و انجام هماهنگی های این واحد، امور بیماران بستری نیازمند به خدمات تخصصی یا فوق تخصصی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفته است .



آقای دکتر سید محمد حسین مکی در پایان این گزارش از زحمات کلیه پرسنل زحمتکش و سختکوش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه اعم از کلیه پرسنل کدهای عملیاتی ، واحد اپراتوری و دیسپچ ، پزشکان مقیم ، سوپر وایزرهای مستقر در EOCو ستاد هدایت ، کلیه افراد یگان پشتیبانی و نیز جانشینان رئیس مرکز در حوادث ویژه و بحران ها که بدون وقفه در این ایام به مردم عزیز خدمت رسانی داشته اند تشکر و قدردانی نمودند.



رئیس اورژانس شهرستان ، همچنین از همکاری و همیاری مسئولین و پرسنل محترم دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط با حوادث از قبیل :پلیس راه، هلال احمر ، مدیریت راه و ترابری ، راهنمایی و رانندگی ، نیروی انتظامی و آتش نشانی شهرستان تشکر و قدردانی نمودند.



 



   



  • گروه خبری : اخبار اورژانس 115
  • کد خبر : 38858
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم