امروز : 13 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1400/03/11 - 12:08
  • 72
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZSvi

اهدای عضو مرد ۶۲ ساله کاشانی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید

دومین اهدای عضو در کاشان در سال جاری، با اهدا کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی به ثبت رسید



دومین اهدای عضو در کاشان در سال جاری، با اهدا کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی به ثبت رسید.



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جمع خبرنگاران گفت: دومین اهدا عضو شهرستان در سال‌جاری با اهدای اعضای آقای ۶۲ ساله، که بدلیل خونریزی مغزی در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان بستری بود، به ثبت رسید.



دکتر محمد حاجی جعفری افزود: متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیماری، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان، موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.



معاون درمان دانشگاه، ضمن تقدیر از خانواده بیمار اهدا کننده، گفت: پس از تایید مرگ‌مغزی بیمار توسط تیم معالج، و با کسب رضایت از خانواده بیمار، پیکر وی هشتم خردادماه جهت اهدای ارگان‌ها به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد که پس از بررسی‌های تیم پزشکی، کبد و نسوج این بیمار برای کمک به بیماران نیازمند اهدا شد.



وی، با تاکید بر اهمیت اهدای عضو، افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.



دکتر حاجی جعفری، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرسhttps://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو بیان کرد.





گفتنی است شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کاشان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39722
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم