امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/10/14 - 15:08
  • 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zf1i

اولین جلسه کارگروه اجرایی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با حضور سرپرست معاونت درمان برگزار شد

در این جلسه دکترعباس آزادی بر مغتنم شمردن فرصت استفاده از منابع صندوق جهت بهره مند نمودن هم استانی های عزیز خصوصاً بیمه شدگان دردمند کم درآمد مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج تاکید نمودند




در ابتدا سرپرست معاونت درمان ، دکترعباس آزادی بر مغتنم شمردن فرصت استفاده از منابع صندوق جهت بهره مند نمودن هم استانی های عزیز خصوصاً بیمه شدگان دردمند کم درآمد مبتلا به بیمارهای خاص و صعب العلاج تاکید نمودند به گونه ای که در اسرع وقت بتوانند از اعتبارات تخصیص داده شده برخوردار شوند.

در ادامه این جلسه،مسئوول واحد بیماریهای خاص معاونت درمان دکترناصر تحقیقی گزارشی درمورد الزامات قانونی واساسنامه صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج و شیوه نامه اجرایی آن ارائه دادند.

مدیر بیمه سلامت دکترمسلم آشوری نیز در ادامه اضافه نمودند: صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج براساس بند ن تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ ذیل سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و بنا بر مفاد اساسنامه قرار است بیمه سلامت از طریق صرف منابع صندوق، حفاظت مالی بیشتری نسبت به قبل و مازاد بر پوشش سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیلی برای ویزیت، خدمات پزشکان، پاراکلینیک دارو و کالاهای سلامت محور در سطوح سرپایی و بستری برای حداقل 107 بیماری خاص و صعب العلاج فراهم نماید.

لازم به یاد آوری است تاکنون بسته خدمات 9 بیماری سیستیک فیبروزیس، بال پروانه ای، ام اس، تالاسمی هموفیلی، همودیالیز، دیالیز صفاقی، اوتیسم، موکوپلی ساکاریدوز در سامانه نسخه الکترونیک اعمال شده و مابقی به تدریج در حال بارگذاری است.

مدیر بیمه سلامت در پایان یادآورشد: شرط بهره مندی افراد از منابع صندوق، پوشش بیمه ای معتبر و نشان دار شدن در سامانه بیماری وزارت بهداشت مستقر در معاونت درمان دانشگاه و نشان دار شدن در سامانه سازمان است..

 




  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39858
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم