امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/07/05 - 13:45
  • 89
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZQ4i

رزمایش ملی پدافند پرتویی-شیمیایی حضرت روح اله (ره) در کاشان اجرا شد

رزمایش ملی پدافند پرتویی-شیمیایی حضرت روح اله (ره) با پیش فرض حمله هوایی دشمن به نیروگاه هسته‌ای نطنز با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز مدیریت حوادث وفوریهای پزشکی در کاشان اجرا شد.


رزمایش ملی پدافند پرتویی-شیمیایی حضرت روح اله (ره) با پیش فرض حمله هوایی دشمن به نیروگاه هسته‌ای نطنز با تعامل و همکاری دانشگاه روز یکشنبه مورخ 4/7/95 در کاشان اجرا شد.


دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: در قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتوی کاشان، ۹ کارگروه به ریاست فرماندار و معاونت فرماندهی سپاه کاشان به فعالیت می‌پردازند. این کارگروه‌ها شامل "رفع آلودگی و پسماندداری پرتویی و شیمیایی"، "امنیت و عبور و مرور"، "رصد و پایش"، "اطفاء حریق و مدیریت اجساد و ضایعات"، "انتقال، درمان و آموزش خودامدادی و دگرامدادی"، "خدمات زیربنایی و تاسیسات"، "جستجو و نجات، تخلیه و اسکان و مراقبت جمعی"، "ارتباطات و فناوری اطلاعات" و "آموزش همگانی، اطلاع رسانی و مقابله با عملیات روانی" است.



دکتر سید محمد حسین مکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این رزمایش ریاست کارگروه انتقال، درمان و آموزش خود امدادی و دگر امدادی قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان را به عهده داشت.



وی، با بیان اینکه در رزمایش ذکر شده، دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و قم، پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بودند، افزود: در این رزمایش ، تیم‌های امدادی، امنیتی، انتظامی و کارگروه‌های امداد و نجات، درمان، انتقال و آموزش، بهداشت، سوخت‌رسانی و سایر کارگروه‌ها از ارگان‌های مختلف، آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.



رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به 56 مصدوم فرضی این رزمایش اشاره کرد و افزود: این مصدومین به بیمارستان های دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اصفهان و قم منتقل شدند.



دکتر مکی، با اشاره به انتقال 20 مصدوم فرضی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: از این تعداد، هشت مصدوم با بالگرد امدادی، 10 مصدوم با اتوبوس آمبولانس و دو مصدوم با آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند.



به گفته وی، در این رزمایش 2 مصدوم فرضی به بیمارستان متینی، 2 مصدوم فرضی به بیمارستان شبیه خوانی، 2 مصدوم فرضی به بیمارستان نقوی، 2 مصدوم فرضی به بیمارستان میلاد در کاشان و 5 مصدوم فرضی به بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل منتقل شدند.



دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه ادامه داد: در این رزمایش 6 مصدوم فرضی با بالگرد امدادی به قم، 8 مصدوم فرضی با بالگرد امدادی به اصفهان، 3 مصدوم فرضی با آمبولانس به بادرود و 2 مصدوم فرضی به نطنز منتقل گردیدند.



رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به آلودگی فرضی شیمیایی و پرتویی تعدادی از مصدومین این رزمایش یادآور شد: بعضی مصدومین شیمیایی و پرتویی جزء موارد حاد محسوب می شدند که بدون آلودگی زدایی به محل منتقل شده و در آنجا اقدامات رفع آلودگی انجام شد.



دکتر مکی تاکید کرد: در این رزمایش، دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تمامی امکانات و تجهیزات شامل 45 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، تجهیزات مورد نیاز و 200نفر پرسنل شامل تکنسین های اورژانس ، پزشک و پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه شرکت داشتند.



وی خاطرنشان کرد: در این مانور، تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی از 2 ماه پیش در کلاس های آموزشی فشرده، با نحوه آلودگی زدایی و درمان بیماران حوادث پرتوی-شیمیایی آشنا شده بودند و نسبت به تمرین یافته های علمی خود اقدام نمودند.































  • گروه خبری : اخبار اورژانس 115
  • کد خبر : 39093
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم