امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/02/12 - 11:04
  • 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zbxi

معاون درمان در پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت



متن این پیام به شرح زیر است؛

نامگذاری پانزدهم اردیبهشت مصادف با پنجم ماه می به عنوان روز جهانی "ماما" از سوی سازمان جهانی بهداشت و کنفدراسیون بین المللی مامایی ((ICM و نامگذاری سال 2022 به عنوان ماما یی ، صد سال تعالی ، فرصتی مناسب برای یادآوری و اهمیت جایگاه این قشر در نظام سلامت ملی و قدردانی از تلاش خالصانه و زحمات بی شائبه آنها است.



ماما به عنوان یکی از ارکان اصلی سیستم حمایتی، مراقبتی و درمانی وزارت بهداشت است. حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان این مرز و بوم بدون تردید مرهون تلاش های بی شائبه و نشات گرفته از حس مادرانه جامعه مامایی است که خالصانه در راستای ارتقای بهداشت باروری و سلامت مادر و نوزاد می کوشند جامعه مامایی در کنار سایر کادر درمانی در پی مواجه غیرمنتظره‌ی جهان با بیماری کووید19 ،با خلق حماسه به صورت داوطلبانه و کاملا خودجوش از مشارکت در غربالگری تا مراقبت و ارائه خدمات به بیماران کرونایی از آرامش و سلامتی خود گذشتند تا هرچه سریعتر این اپیدمی خطرناک مهار گردد. بی شک تعهد و مسئولیت پذیری همکاران عزیز ماما با توجه به وظیفه خطیری که در تامین سلامت مادر و نوزاد بر عهده دارند، الگویی برای تمامی کسانی است که به خدمت صادقانه به مردم می‌اندیشند و آن را لازمه تحصیل رضایت خدا می‌دانند.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ماما؛ موفقیت، سلامتی و بهروزی این قشر خدوم در حوزه های بهداشت، درمان و آموزش را از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.

 



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39797
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم