امروز : 14 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/06/27 - 11:40
  • 64
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Ziqi

نشست صمیمیانه نماینده ولی فقیه کاشان با جمعی از پرسنل اورژانس 115

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان جایگاه اورژانس را جایگاه با ارزش، معنوی و آسمانی برشمرد و گفت: هر سازمانی که در خدمت بندگان خدا باشد آن سازمان آسمانی است و در تقسیم بندی مشاغل به دلیل ارتباط پرسنل اورژانس با بیماران و افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی، غیر مترقبه و رانندگی و تأثیری که بر اعصاب و روحیه پرسنل اورژانس دارد کار آنها جزو مشاغل سخت و زیان آور است.



به مناسبت روز فوریت های پزشکی و چهل و سومین سال تاسیس اورژانس 115، نشست صمیمیانه نماینده ولی فقیه کاشان با جمعی از پرسنل اورژانس به همراه ریاست و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، روز دوشنبه مورخ 26/6/97 در دفتر امام جمعه برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان در این نشست، جایگاه اورژانس را جایگاه با ارزش، معنوی و آسمانی برشمرد و گفت: هر سازمانی که در خدمت بندگان خدا باشد آن سازمان آسمانی است و در تقسیم بندی مشاغل به دلیل ارتباط پرسنل اورژانس با بیماران و افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی، غیر مترقبه و رانندگی و تأثیری که بر اعصاب و روحیه پرسنل اورژانس دارد کار آنها جزو مشاغل سخت و زیان آور است.



آیت الله عبدالنبی نمازی، ارائه خدمات به مردم را محبوب ترین کار و آسمانی دانست و افزود: فعالیت شما از جمله مشاغلی است که خداوند برای آن خیلی ارزش و فضیلت قائل شده است و جزو کارهای عرشی و آسمانی است، چرا که ارائه خدمات به بندگان خدا یکی از کارهایی است که خداوند دوست دارد.



نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: حضور پرسنل اورژانس در صحنه حوادث و ارائه خدمات به بیماران دردمند و حادثه دیدگان ناشی از حوادث طبیعی و رانندگی که از زندگی خود قطع امید کرده اند روحیه می دهد و آنها را امیدوار به زندگی مجدد می کند.



وی، کار پرسنل اورژانس برای پرستاری و رسیدگی به بیماران و حادثه دیدگان را کاری ارزشمند خواند و گفت: پرسنل اورژانس باید قدر کار و جایگاه خود را بدانید،چرا که لحظه به لحظه کار پرسنل اورژانس عبادت است و خدماتی که ارائه می شود ارزشمند و قابل تقدیر است.



آیت الله نمازی، سد معبر و ایجاد ترافیک به ویژه در ایام محرم را یکی از مشکلات اساسی اورژانس در انجام مأموریت ها برشمرد و افزود: لحظه ها و ثانیه ها در مرگ و زندگی بیماران اورژانسی نقش حیاتی دارند و دیر رسیدن بیمار به بیمارستان به ویژه در ترافیک ایام محرم سبب خسارت جبران ناپذیری خواهد شد که هیئات مذهبی باید به این مهم توجه داشته باشند.



رئیس دانشگاه، نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم، فرصت خدمت به بیماران و نجات جان آنان را موهبتی مغتنم برشمرد که پروردگار متعال نصیب بندگان برگزیده خود می کند.



دکتر ابراهیم کوچکی، در ادامه ضمن تقدیر از زحمات تمامی همکاران فوریت های پزشکی و اورژانس 115 در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، گفت: نخستین اورژانس پیش بیمارستانی کشور در سال 54 13 به عنوان چهارمین اورژانس پیش بیمارستانی در جهان تأسیس شد و سه سال بعد در سال 1357 پایگاه اورژانس کاشان با 12 نفر پرسنل تأسیس شد.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 10 پایگاه اورژانس جاده ای و 5 پایگاهاورژانس شهری در کاشان و 3 پایگاه اورژانس جاده ای و 2 پایگاه اورژانس شهری در آران و بیدگل تحت مجموعه این دانشگاه فعالیت دارند.



دکتر حسین ریاحی، تعداد ماموریت های پایگاه های شهری اورژانس کاشان را 9 هزار و جاده ای را 2 هزار مأموریت طی شش ماهه اول سال جاری اعلام کرد و افزود: 900 ماموریت شهری و 800 ماموریت جاده ای نیز در شهرستان آران و بیدگل انجام شده است که 30درصد از ماموریت ها به حوادث رانندگی و ترافیکی اختصاص دارد.



وی، زمان استاندارد حضور اورژانس در صحنه حوادث شهری را زیر 8 دقیقه اعلام کرد و گفت: این میزان در شهرستان کاشان 8 دقیقه و برابر زمان استاندارد است.



دکتر ریاحی، همچنین تعداد آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی کاشان را 40 دستگاه اعلام کرد و عنوان کرد: از این تعداد 20 دستگاه آمبولانس آماده خدمت هستند، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای حوادث ویژه و 2 دستگاه موتور آمبولانس در نظر گرفته شده است



لازم به ذکر است: اورژانس پیش بیمارستانی کاشان دارای 145 نیرو شامل 4 پزشک، 7 نیروی کارشناسی ارشد، 54 نفرکارشناس و 80 فوق دیپلم در رشته های فوریت های پزشکی، پرستاری و هوش بری است.



لازم به ذکر است: در پایان این مراسم جمعی از پرسنل اورژانس کاشان که در مسابقات قرآنی اخیر پرسنل اورژانس کشور موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند تقدیر و تجلیل شد.





  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39405
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم