امروز : 15 تیر 1403
معاونت درمان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1395/02/18 - 14:24
  • 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zo4i

آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه برگزار شد

آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه شامگاه چهارشنبه مورخ 15/2/95 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.



آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در دانشگاه شامگاه چهارشنبه مورخ 15/2/95 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.



رییس دانشگاه در این آیین، عید بزرگ مبعث و فرارسیدن ماه شعبان المعظم و اعیاد بزرگ شعبانیه را تبریک گفت. دکتر محمد حسین اعرابی، ضمن تبریک روز جهانی ماما و تقدیر از زحمات و تلاش های جامعه مامایی در مجموعه دانشگاه، وجود رشته ها و مشاغل مختلف را یکی از ویژگی های بارز در مجموعه وزارت بهداشت برشمرد.



وی، به خدمات جامعه مامایی در اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: روز جهانی ماما فرصت مغتنمی برای تقدیر از زحمات این قشر خدوم و زحمتکش و توجه به مشکلات آنان توسط مسئولین است.



دکتر اعرابی، به کارگیری و توجه ویژه به جامعه مامایی در چند سال اخیر به خصوص در در اجرای طرح تحول سلامت را نشان از اهمیت جایگاه این قشر بیان کرد.



رییس دانشگاه، با اشاره به اتخاذ تدابیری در به کارگیری ماماها تحت عنوان "مراقب سلامت" افزود: افزایش مشارکت جامعه مامایی یکی از اهداف طرح تحول سلامت و سیاست های جمعیتی است.



وی، با بیان اینکه موضوع میزان سزارین یکی از دغدغه های مجموعه وزارت بهداشت است، تصریح کرد: در اجرای طرح تحول سلامت جامعه مامایی اقدامات مناسبی را انجام داد که جای تقدیر و تشکر دارد.



انجام بیش از 4500 زایمان طبیعی به صورت رایگان در قالب طرح تحول سلامت



دکتر اعرابی، بابیان اینکه همچنین در ارتباط با شاخص های بهداشتی و درمانی در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر هستیم، ادامه داد: افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین از جمله این شاخص ها در سال 94 می باشد.



رییس دانشگاه اظهار داشت: بیش از 4500 زایمان طبیعی به صورت رایگان در قالب طرح تحول سلامت در مجموعه دانشگاه انجام شده است.



مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این آیین ضمن تبریک مبعث و روز جهانی ماما گفت: بیشترین اثرگذاری پیامبر گرامی اسلام روی جامعه از طریق اخلاق نیکو بود.



حجت الاسلام والمسلمین شاه فضل گفت: مردم جاهل عربستان، فلسفه، حکمت، معاد، توحید و نبوت را نمی فهمیدند ولی این اخلاق پیامبر بود که روی آنها اثر گذاشت.



وی، با تشبیه ماماها به فرشته های الهی افزود: ماماها اولین کسانی هستند در روز قیامت مردم نگاهشان به آنها می خورد.



حجت الاسلام والمسلمین شاه فضل تصریح کرد: به دنیا آمدن یک نوزاد زیباترین لحظه در پزشکی است.

 



  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 39068
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم