شرح وظایف
کارشناس مسئول روابط عمومی
شرح وظایف کارشناس مسئول روابط عمومی
- مدیریت و نظارت بر فرآیند انجام اقدامات لازم به منظور برقراری ارتباط با روابط عمومی دانشگاه، مؤسسات و مراکز دولتی و غیردولتی
- برنامهریزی و مدیریت اقدامات لازم به منظور آشنا نمودن مخاطبان داخلی و خارجی معاونت بهداشتی با رسالت، اهداف، برنامهها و فعالیت های این معاونت
- مدیریت امور اجرائی برگزاری مراسم و همایشهای مربوط به معاونت بهداشتی و واحدهای ذیربط طبق برنامه مصوب و انجام امور تشریفاتی و سمعی بصری
- مدیریت انتشار نشریههای خبری با انجام هماهنگی های لازم با واحدهای ذیربط
- مدیریت فعالیت های مختلف تبلیغاتی معاونت بهداشتی در حیطه شرح وظایف اداره و تهیه و تنظیم آرشیو عکس و فیلم از فعالیتها و دستاوردهای معاونت بهداشتی و برگزاری نمایشگاه های عملکرد، برای آشنایی اقشار مردم با فعالیتها و دستاوردهای این معاونت
- مدیریت امور پیمایش محیطی معاونت بهداشتی در زمینه سنجش نگرش، عقاید، نظرات و خواستههای مخاطبان داخلی و خارجی معاونت در قالب نظرسنجی، مطالعات محیطی و .... انعکاس نتایج آن به معاون بهداشتی و حوزههای ذیربط
- نظارت و مدیریت امور مربوط به تشریفات و پذیرایی مهمانان داخلی و خارجی
- مدیریت فرآیند برقراری ارتباطات دو جانبه خبری و اطلاعاتی بین واحدهای معاونت بهداشتی و رسانههای گروهی
- تنظیم و ارائه گزارش های عملکرد دورهای حوزه به مراجع ذیصلاح
- پیگیری جمع آوری اطلاعات اخبار و آمار لازم به منظور تهیه بروشورها و مجلات داخلی در چارچوب ضوابط و موازین مربوطه
- سیاستگذاری ، برنامه ریزی و هماهنگی به منظور برگزاری نمایشگاه ها ،جشن ها، کنفرانس ها، سمینارها، ملاقات ها و مسافرت مقام ها
- آگاه ساختن مردم از پیشرفت ها و نتایج برنامه ها و فعالیت های معاونت بهداشتی از طریق رسانه های جمعی، تشکیل جلسات سخنرانی، بررسی و تنظیم نظرات و آراء عمومی در رابطه با نحوه فعالیت معاونت بهداشتی به منظور ارائه به آن ها
- بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان
- توسعه ارتباطات رسانه ای، مردمی و تکریم ارباب رجوع و تقویت ارتباطات و همگرایی درون سازمانی و توسعه ارتباطات برون سازمانی
- تداوم حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک و توسعه وساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی و به روزرسانی و تقویت پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی
- برنامه ریزی، برآورد و پیگیری برای دریافت اعتبارات مورد نیاز روابط عمومی براساس برنامه عمل سالانه و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات دریافت شده.
- تحلیل محتوای مقالات و گزارشهای مندرج در مطبوعات، رسانه ها و سایر متون به صورت دوره ای در زمینه فعالیتها و اقدامات معاونت بهداشتی و ارائه به مسئولین ذیربط.
- برنامه ریزی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای بازدیدها، سفرها و اردوهای آموزشی برای کارکنان روابط عمومی به منظور افزایش مهارتها
- توسعه ارتباطات مردمی از طریق صندوق الکترونیک و سرویس پیام کوتاه و پاسخگویی سریع و دقیق به پیامکها و نامه های الکترونیک مردم و فراهم کردن زیرساخت مناسب برای ایجاد و توسعه سامانه تلفن گویا، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مرکز تماس مشتریان (Contact Cenetr)