1. هدایت و نظارت بر فرایند تولید و انتشار و ارزشیابی مواد رسانه های آموزش سلامت
2. اطلاع رسانی در زمینه مواد آموزشی دریافت شده به متقاضیان
3. پایش، نظارت و کنترل و ارزشیابی فعالیت ها و مداخلات آموزشی
4. توسعه ارتباط برون بخشی و بازاریابی اجتماعی سلامت از طریق شناسایی ، طبقه بندی و جلب مشارکت افراد و گروههای حامی سلامت مانند خیرین و واقفین ، مراکز و سازمان های دولتی و غیر دولتی
5. جذب، سازماندهی و توانمندسازی رابطین سلامت اعم از سازمان ها و ادارات در جهت ارتقای سطح سلامت افراد، خانواده و جوامع
6. شناسایی، طبقه بندی و جلب مشارکت رسانه های جمعی در راستای ترویج مفاهیم سلامت در جامعه
7. تهیه برنامه های مشارکتی در زمینه آموزش ارتقای سلامت با رسانه های گروهی
8. تعیین خط مشی ها و اولویت های فعالیت های آموزش سلامت